Wednesday, December 29, 2010

kuih lagi.....


(dari dekat...cun takk??)

(ehem..ni lah kuih kiter tuu..)

akhir-akhir ni otakku ini dipenuhi dengan cara-cara nak buat duit...

ayoyo...mcm mane ni...nak duit..Ape yang ade dalam otak ni cume kek/kuih jekkk..maka

maka....dengan berbekalkan azam di dada..maka..aishah saman berjaya buat kek yang di ats..amacam.nmpak enak???(cakap je enak wlaupn x rase)

ehm2...bangge taw...

tapi..sebelum kuih ni menjadi..macam2 halangan yang berlaku...

my sister..ade lesen..tapi cettt!!!

malas,,,x support lngsung adik die nak cari rezeki..(haha..ayat skema..hik2..)

gula perang da abis kat umah..maka..saya/aku ajaklah die pergi kedai yang mungkin 2 km dr rumah..(mungkin.....x sempat nak kire...)..

tapi...die kate...

akak:ala....da mlm la....

aku: jom la akak.(smbil gaul bahan2 yang lain)

akak:...................................

aku:akak..jomla....

akak:suro abah

aku:pegi la tepon abah...

maka....akakku itu pon pegi lah tepon..

ring2...

akak:abah..belikn gula perang...

abah:gula merah??

akak:x la..gula perang...

abah:gula merah la tu...(smbil disokong kwn2nye di tempt keje)

akak:x la..gula perang...

abah:gule merah la org panggil...

akak:tapi kat peket tulis gule perang..

abah:gule merah..

akak:iye lah kot...

abah:ok...

dah tamatlah perbualan antara anak n abahnye..

kul 11.30 abah smpai....

aku:haaaaa..dah agak da....

nak taw ape abah beli???

gule melaka..haaa..amik kau..nak wt ape ngan gule melaka??

dengan penuh keciwa n frust aku ngamuk skit la..mak suro mskkn gule biase je,,,

aku pon mskkn smbil ckp..

malasla..kalo x jadi da la..malas nak wt lagi..

sian mak kene bebel ngan aku..(maaf ye mak...)

skali buat punye buat...fewitttt....

berjaya lah....hahahahaha

sukenye......

i love it..hoho.....

moral of the story...

- jangan cepat nak marah

- cube cari penyelesaian

- pegi amik lesen..jadi bole pegi sendiri..hehe

- never give up

- hormati ibu bapa taw..

p/s:

doakan kuih nak dijual ni laku esok..harap2 lah ye...

sebarang comment sila la anta di tempat ade tulis..comment..hehe..

"GO!GO!GO!"



2 comments:

  1. adik, buat la roti plak..blajar ngn mak..nak masuk kelas cupcake tak? aku sponsor..

    ReplyDelete
  2. oho...akk sponsor...nak3...
    tapi katne??
    ape kate akk sponsor lesen..k.yan sponsor 250 jekkk

    ReplyDelete